Waarom doet iedereen zo zijn best om Uri Geller te ontmaskeren?

Weten we nu wel of niet met zijn allen dat hij trucs gebruikt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Waarschijnlijk omdat mensen jaloers zijn op zijn successen! Hij is natuurlijk heel succesvol en veel mensen vinden hem geweldig. Het probleem is alleen dat hij doet voorkomen alsof hij bepaalde gaven heeft.
En dat is niet waar, het zijn allemaal trucs.
Maar omdat hij dit maar stug blijft volhouden beginnen mensen dat te irriteren denk ik. En dan willen ze hem nu wel eens ontmaskeren en laten zien dat hij gewoon een eenvoudige goochelaar is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Met zijn allen weten we nooit hetzelfde; daar zijn te veel mensen voor....
Ikzelf geloof geen barst van Geller, maar vind hem in bepaald opzicht erg slim.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is nou juist niet zeker dat we het met zijn allen weten. Dat hij de zaak vernaggelt is voor mij wel duidelijk,maar zelf beweert hij van niet. Ik maak me er niet druk om en zal er ook niet naar kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zolang je er met bewondering naar kijkt wordt het vanzelf wel leuk. je zult de waarheid nooit weten.

zoals albert einstein zei: ''je kan op twee manieren leven; een leven waarin geen wonder bestaan of een leven waarin alles een wonder is. Ik vertrouw op de tweede manier.''

mensen zijn nieuwsgierig en zolang ze geen klaarhelder antwoord hebben/krijgen blijven ze doorvragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij doen niet zozeer ons best hem te ontmaskeren - dat is een veel te negatieve benadering van wat er gebeurt.

Uri Geller beweert dat hij iets heel bijzonders kan. Wij proberen erachter te komen of dat echt zo is.

Als je het op die manier bekijkt, kun je zelfs zeggen dat iedereen juist heel erg hard probeert Uri Geller te *helpen*!

ALS Uri Geller echt iets kan, is het in het belang van de hele mensheid dat we dat laten zien. Het opent namelijk heel veel nieuwe mogelijkheden. We kunnen dingen doen die we nu voor onmogelijk houden. Daar kunnen we heel goede dingen mee doen - om maar iets recents te noemen, we zouden een neerstortend vliegtuig kunnen "opvangen" met de gedachtenkracht van enkele tientallen vrijwilligers, om zo een ramp te voorkomen.

We zouden dingen veel goedkoper kunnen transporteren. Enzovoort, enzovoort, enzovoort. En onze kennis zou ENORM toenemen!
14 jaar geleden
Waarom zouden we? Hij is in de jaren 80 toch al uitgebreid ontmaskerd met z'n lepeltjesact? Sinsdien heeft hij de kost verdiend in het schnabbelcircuit en nu is hij weer onder z'n steen uitgekropen omdat de commerciele omroepen niks beters weten te verzinnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Correct antwoord! +1
Omdat hij je wil laten geloven iets heel speciaals te kunnen. Andere mensen willen dan weten hoe dat zit. Als je het gevoel hebt in de maling te worden genomen wil je daar ook graag bewijs voor hebben. En misschien is er ook een groep die stiekem hoopt op iets echt onverklaarbaars zodat ze weer een lichtje zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat Uri ons probeerd iets te laten geloven wat normaal gesproken niet kan en doet voorkomen dat he paranormaal is.
Als iemand schreeuwt dat hij iets goed kan is het mooist wat je kunt zien dat ie op z`n b*k gaat.
De scepticie zien graag hun scepsis bevestigt.
Net zoals we allemaal graag gelijk hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hmm, omdat het zo spannend is enz.
naj ik heb geen idee. Het is wel een goeie vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om die vraag te beantwoorden moeten we kijken naar het verschil van de zogenoemde "mentalisten" en "goochelaars."

Het belangrijkste verschil tussen deze twee is dat de goochelaar toegeeft dat het trucage is, terwijl de mentalist beweert dat hij speciale gaven heeft. Wat er dus op neer komt dat Uri Geller gewoon een keiharde oplichter is en met zijn manier van slim manipuleren half nederland heeft doen overtuigen dat hij echt speciale gaven heeft. (of half nederland is gewoon dom, dat kan ook)

Opzich is Uri hier wel slim in, het onverklaarbare zal de mens altijd blijven fascineren, dus zegt hij dat hij "gaven" heeft. Hierdoor zal hij meer succes boeken dan wanneer hij onder de naam van een goochelaar staat. Helaas liegt hij naar mijn beleving mensen voor en verdient er nog geld mee ook!

Hierdoor wil iedereen hem ontmaskeren is mijn mening, simpelweg omdat hij de mensen voorliegt voor zijn eigen gewin.